Czy po zatwierdzeniu wpisanego adresu pojawi się po lewej stronie (zielone litery) symbol zamkniętej kłódki (świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z bankiem);
Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla witryny ebo.bskolaczyce.pl, której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Kołaczycach, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. i jest on ważny;
Pamiętaj, że
Podkreślamy, że Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili ani wiadomości sms z prośbą o podanie jakichkolwiek poufnych informacji, ani też zawierających linków do stron logowania do systemu transakcyjnego lub zachęcających do pobrania aplikacji czy certyfikatów bezpieczeństwa.
Podczas logowania wpisuje się wyłącznie
sposób 1: IDENTYFIKATOR użytkownika oraz HASŁO (hasło składa się z dwóch faz 1 – ustalone przez siebie hasło oraz 2. – kod przesłany SMS-em – system nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego przesłanego za pomocą SMS);
sposób 2: za pomocą Elektronicznej Bankowości Mobilnej – EBO Mobile PRO
Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać tylko hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
Nie wolno ujawniać nikomu haseł (Bank nigdy nie prosi o podanie hasła logowania). Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu (system proponuje co 30 dni zmianę hasła).
Hasło powinno być trudne do rozszyfrowania, składać się z kombinacji od 8 do 30 znaków i zawierać WIELKIE litery, małe litery i cyfry (hasło nie powinno być wyrazem). Dostęp do hasła powinna mieć wyłącznie osoba, której dane hasło dotyczy.
Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych komputerów. W żadnym wypadku nie korzystaj z ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych, szkolnych laboratoriach, itd.).
Systematycznie używaj oprogramowania antywirusowego i stale dbaj o jego aktualizacje.
Instaluj nowo pojawiające się poprawki (łaty, patche) systemowe i programowe związane z bezpieczeństwem w sieci, pamiętając o tym, żeby pobierać je z wiarygodnych źródeł (producentów oprogramowania).
Używaj osobistego firewalla (Firewall – system ochrony komputera przed ingerencją wewnętrzną lub zewnętrzną przez ograniczenie dostępu do informacji o Użytkowniku i zasobach jego komputera).
Nie otwieraj i nie uruchamiaj plików i programów nieznanego pochodzenia.
Po zakończeniu czynności w systemie EBO pamiętaj, aby się zawsze wylogować.
Jeżeli wygląd strony logowania do systemu EBO wzbudzi Twój niepokój, ZANIM ZALOGUJESZ SIĘ, zadzwoń najpierw do Banku: 13 441 05 19.
Możliwość blokowania dostępu do bankowości internetowej IVR.